środa, 7 września 2011

Brezinova Ivona, Cukierek dla dziadka Tadka

     "Cukierek dla dziadka Tadka" Ivony Brezinovej to niezwykle ciepła i wzruszająca opowieść dla najmłodszych. W książeczce opisane są zmagania rodziny Janka z chorobą Alzheimera, która dotknęła pradziadka Tadka. Problem widzimy z perspektywy dziecka - dla niego to zupełnie niezrozumiałe, choć tak naprawdę z chorobą pradziadka radzi sobie najlepiej. W tych trudnych chwilach rodzina stara się być razem i mimo nerwowej atmosfery, widzimy jak wszyscy bardzo się kochają i jak silna łączy ich więź.
     Książka wyjaśnia czym jest choroba Alzheimera, czym się objawia, ale niczego nie tłumaczy. Przedstawia sytuacje, które mogą się wydarzyć w domu - uczy cierpliwości i godzenia się z taką sytuacją.
     Poza wspaniałą, poruszającą treścią książka zaopatrzona jest w urzekające ilustracje, przypominające rysowane kredkami obrazki w wykonaniu dzieci. Polecam!!! Moja ocena 6/6



P.S. Dobrze, gdy rodzice przed przeczytaniem książki dzieciom przeczytają ją wcześniej sami... bo ja nie byłam w stanie powstrzymać łez.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Pani Agaty z Wydawnictwa STENTOR


   

1 komentarz:

  1. ksiązka swietna zwłaszcza dla rodziny która ma u siebie kogoś z ta choroba , bo z pewnością ladniej ja dziecku zobrazuje :)

    OdpowiedzUsuń